Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés mobilon: 06-70/2222-631
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: 8-10:30

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10

Kövess minket a Facebookon is!

Okos gyerekek

2013.10.06.

Az utóbbi időben számos cikk jelent meg az omega-3 zsírsav okosító hatásáról. A szülők megörültek a kutatási eredményeknek, hiszen az omega-3 egyik legfontosabb hatása, hogy javítja a gondolkodásért és az értelmi képességekért felelős agyterületek működését, valamint alapvető szerepet játszik az agyban levő idegsejtek közti kommunikációs folyamatokban. Az intelligencia és az értelmi képességek pedig ezen a kommunikáción alapulnak.

Az omega-3 zsírsavak táplálkozásunk létfontosságú elemei. A kutatások szerint könnyebben tanulnak az omega-3 zsírsavakat szedő gyerekek, értelmi képességeik is gyorsabban fejlődnek. Javul a figyelmük, koncentráló készségük, valamint felfogó képességük. Jobb tanulmányi eredményeket érhetnek el az iskolában.

Az omega-3-bevitele különösen akkor fontos, amikor a gyermekek agya a legnagyobb mértékben fejlődik, vagyis kb. 14 éves korig. Természetesen az omega-3 sem csodaszer. Egy vizsgálat például kimutatta, hogy azoknak a gyerekeknek, akiknek étrendjét megfelelő mennyiségű omega-3-mal egészítették ki, jobb lett a problémamegoldó és koncentráló képessége, valamint gyorsabb lett a felfogása. Egy másik, 8-9 évesek körében végzett kutatás azt mutatta, hogy a rendszeresen omega-3-hoz jutó gyermekek 81 százaléka jobban olvasott, 67 százaléka jobban írt, 74 százaléka pedig jobb eredményeket ért el matematikából.

A vegetáriánus szülőknek problémát okozhat, hogy a cikkek többsége csupán a halat, halolajat tekinti omega-3 forrásnak. Utánajártunk azonban, hogy az "okosító zsírsav" megtalálható a növényi olajokban (lenmagolaj, repceolaj, olívaolaj), a magvakban (dió, lenmag, mogyoró) és a szójababban is. Vagyis kiváló omega-3 forrás lehet egy növényi olajjal meglocsolt, lenmaggal és tofuval ízesített zöldsaláta.

vissza