Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés kizárólag ezen > az űrlapon 
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: előző nap délig!

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10
Tel: 06-70/2222-631 (szállítási info és rendelés leadásra nem alkalmas!)

Kövess minket a Facebookon is!

MÁR-MÁR ZAVARBA EJTŐEN EGYSZERŰ A HOSSZÚ ÉLET TITKA

2017.02.24.

A londoni Imperial College kutatása szerint bár már kis adagban is jótékony hatással van a szervezetünkre, ha zöldséget és gyümölcsöt eszünk, de minél többet fogyasztunk belőlük, annál jobb. Ha naponta tíz darab kerül a tányérunkra az áldásos növényekből és termésekből, még az életünket is meghosszabbíthatjuk.

kutatók szerint, ha az emberek betartanák, hogy a gyümölcsökből és zöldségekből naponta összesen tízszer fogyasszanak (egy adag 80 grammnak, tehát egy kisebb banánnak, vagy mondjuk, három púpos evőkanál spenótnak felel meg), akkor csökkenteni lehetne a koraszülöttek halálozási arányát, mert jelenleg ez a szám nagyon magas, körülbelül 7,8 koraszülött csecsemő hal meg minden évben.

A londoni szakemberek által ajánlott diéta továbbá nagy valószínűséggel csökkentené a rák és a szívroham kockázatát is, ezzel megnövelve az élethosszunkat. Szerintük a zöld színű zöldségekkel, mint a spenót, a sárga színűekkel, mint mondjuk a sárga kaliforniai paprika, és a keresztes virágú zöldségekkel, tehát például a karfiollal lehet a növények közül a leghatékonyabban védekezni a rák ellen. Míg az alma, a körte, a citrusfélék, a saláták inkább az érrendszeri betegségek megelőzésében fontosak.

Az International Journal of Epidemiology szaklapban publikált tanulmány szerint a naponta megevett 200 gramm zöldség és gyümölcs az érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét 13%-kal csökkenti, ha viszont 800 gramm/napra növeljük a bevitt adagot, akkor a betegségek kockázatából 28%-ot faraghatunk le. 

Ugyanezekkel a számokkal a rák kialakulásának lehetősége 4 és 13%-kal csökkenhet a kutatók által javasolt étrend szerint, a koraszülöttek halálozási aránya pedig 15, valamint 31%-ra eshet vissza.

Állításuk hátterében az áll, hogy a zöldségek és gyümölcsök rengeteg antioxidánst tartalmaznak, amelyek a DNS-ben lévő káros elváltozásokat akadályozhatják meg, ugyanakkor a zöldségek, gyümölcsök a vérnyomásra, a koleszterinszintre és az immunrendszerünkre is igen pozitív hatással vannak. Csakhogy hiába köztudott dolgok ezek, az emberek többsége valahogy mégis nehezen veszi rá magát arra, hogy nagy mennyiségben egyen ezekből a növényekből. A WHO ajánlása szerint a napi minimum 400 gramm zöldség és gyümölcs elfogyasztása lenne, de például Nagy-Britanniában három emberből csak egy tartja a szükséges minimumot.

Forrás: http://www.bbc.com/news/health-39057146 és www.unikornis.hu

vissza