Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés mobilon: 06-70/2222-631
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: 8-10:30

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10

Kövess minket a Facebookon is!

Az ivás művészete

2016.01.06.

Az éltető víz alapvető a létfenntartásunkhoz. Azt gondolhatnánk vízfogyasztásunkkal kapcsolatban, hogy elég, ha tiszta, friss és elegendő mennyiséget iszunk. Azt azonban nem szoktuk végiggondolni, hogy fontos-e hogyan és mikor iszunk. Úgy vélhetjük, hogy az ivás olyan egyszerű dolog, amit nem lehet nem egészségesen csinálni. Pedig...

9 jó tanács, hogyan érdemes inni:


1. Meleg, de legalább szobahőmérsékletű vizet igyunk. A hideg és hűtött italok egyszerűen gyengítik az emésztést. Ha mégis hideget iszol, ne egyél.


2. Nyugodt körülmények között igyunk. Lehetőleg üljünk le az iváshoz

3. Kortyoljuk a pohár vizet. Kortyoljuk egy kevés vizet, nyeljük le, majd lélegezzünk egyet, utána kortyoljunk megint.

4. Naponta többször igyunk, de mindig keveset. Ha egyszerre sokat döntünk magunkba, akkor a test nem fogja az egészet hasznosítani, egyszerűen át fog szaladni rajtunk.
 
5. Étkezéskor csak egy-két korty vizet fogyasszunk. A túl sok víz étkezéskor nem hagy elegendő helyet az emésztésnek. Töltsük meg a gyomor felét szilárd étellel, negyedét vízzel vagy más folyadékkal, s hagyjuk a maradék egynegyedet üresen az emésztőnedveknek, valamint az emésztő folyamatoknak.

6. Étkezés előtt és utána ne igyunk sokat a fenti szabály miatt.

7. Várjuk meg, míg a test jelez: akkor igyunk, amikor szomjasak vagyunk. Figyeljük meg a szomjasság érzetét. Gyakran helytelen szokás miatt ezt az érzetet evéssel csillapítjuk.

8. A szükséges vízmennyiség személy- és körülményfüggő. A test természeténél fogva tudja a számára szükséges mennyiséget, ha kell neki víz azt a szomjúságérzettel jelzi. Ha figyeljük a test jelzését, és akkor iszunk, amikor szükséges, akkor a helyes mennyiséget fogyasztjuk. Gyermekeknél és időseknél jobban kell figyelni, ők később észlelhetik a szomjúságot.

9. Az emberi test vízigényét számos más módon is jelzi. Ha vizeletünk halvány világos, szalmaszínű azt mutatja, hogy elegendő vizet fogyasztunk, a sötétsárga viszont  egyértelmű jelzés a folyadékpótlásra. Ha ajkaink szárazak vagy bőrünk (korunkhoz képest) ráncosabb, szintén több vizet kell fogyasztanunk.

Forrás: http://www.jogapont.hu/

vissza