Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés kizárólag ezen > az űrlapon 
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: előző nap délig!

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10
Tel: 06-70/2222-631 (szállítási info és rendelés leadásra nem alkalmas!)

Kövess minket a Facebookon is!

4 meglepő (és finom) C-vitamin forrás

2015.07.07.

A C-vitamin számos módon segíti szervezetünket az egészséges működésben, így rendszeres és megfelelő mennyiségű bevitele több szempontból is elengedhetetlen. Az alábbiakban 4 olyan C vitamin forrásról olvashat, amelyekről több, mint valószínű, hogy eddig nem tudott - ráadásul finomak is!

A C-vitamin fontosságáról eddig főleg a nátha és a téli megfázások leküzdésével kapcsolatban hallottunk, holott jótékony hatását egy sor egyéb területen is kifejti szervezetünkben. Jó tudni például, hogy segít a csontokban és porcokban található kollagén felépítésében, emellett elősegíti a vas felszívódását és a fehérje anyagcseréjét, illetve erősíti a hajszálerek falait és a véredényeket. A stressz leküzdéséhez is hozzájárul antioxidáns jellemzői miatt, valamint a megfázás és fertőzések egyik ellenszere is, csakúgy mint az egészséges íny és a megfelelő sebgyógyulás nélkülözhetetlen eleme. A javasolt napi beviteli mennyiség hölgyek esetében 75 mg, férfiaknál 90 mg.  Most pedig nézzük azt a négy C-vitamin forrást, amelyről eddig valószínüleg nem hallott!

  1. Brokkoli


Nem csak a lédús gyümölcsök, hanem a brokkoli is kiváló C vitamin forrás, mivel kb. 250 g főtt brokkoli már fedezi a napi beviteli adagot! A zöldség neve az olasz “broccolo” szóból származik, melynek jelentése: “a káposzta virágzó teteje”. Egyik zöldséges főételünk, a “Brokkoli, sült házi sajt, sült burgonya tejszínes paradicsom szószban” kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy szert tegyünk egy kis extra C-vitaminra egy finom ebéd keretében!

2.  Kelbimbó


Az Európából származó kelbimbó szintén a káposztafélék családjának a tagja. C-vitamin tartalmát tekintve vetekszik a brokkolival, így kb. 250 gramm garantálja a napi beviteli mennyiséget.

3. Karfiol

A karfiol minden bizonnyal egyike azoknak a zöldségeknek, amelyekre nem gondolnánk, amikor C-vitamin forrásokról beszélünk. Meglepő módon azonban igen magas a C-vitamin tartalma, így ajánlott rendszeres fogyasztása (26 mg/125 g)

4. Spenót

Bár a magas vas tartalmú és erősen antioxidáns spenót kisebb C-vitamin tartalommal büszkélkedhet, mint az előzőleg felsorolt három zöldség, még mindig érdemes a listánkon tartani, különösen, ha paradicsommal kombináljunk a főzés során, hiszen 250 grammnyi a két összetevőből máris fedezi az ajánlott napi bevitelt! Spenótos főételünk, az indiai sak (spenót és házisajt tejszínben) jázmin rizzsel tálalva könnyú, és finom ebéd, ugyanakkor napi C-vitamin bevitelét is könnyen fedezheti vele!


A következő linken kísérheti figyelemmel heti menüinket, hogy biztosítsa a rendszeres és megfelelő mennyiségű C-vitamin bevitelt!

Ha tetszett a cikk, fejezze ki egy Like gombbal és/vagy ossza meg ismerőseivel is!


Forrás: http://vegnews.com/articles/page.do?pageId=5415&catId=5

Képek: elestar.hu, mindmegette.hu, fruitonline.hu,

vissza