Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés mobilon: 06-70/2222-631
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: 8-10:30

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10

Kövess minket a Facebookon is!

vata

A Vata energia a levegő és az éter kombinációjából keletkezik és mint ilyen légies, a változékonyság, mozgékonyság jellemzi. Viszont ha az egyensúly kibillen, a hatása alatt állók hajlamosak a túl sok aggodalomra, álmatlanságra, szorongásra. Éppen ezért étkezési szokásaiknak ki kell egyensúlyozniuk ezeket a lehetséges negatív hatásokat. Az alábbiakban olvashat az ezzel kapcsolatos jótanácsokról.

 

Étkezési tanácsok:

 

  1. Mivel a Vata típusú személyek emésztése a legkevésbé erős a három dosha közül, számukra ajánlott a meleg, laktató, szaftos, sós és édes ételek fogyasztása, míg a túl fűszeres, keserű, fanyar, száraz, hideg ételek fogyasztása kerülendő, vagy legalább mérséklendő!

  2. Étkezzen naponta 3-4 alkalommal kevesebbet, rendszeres időpontokban, mert a rendszertelen étkezés és az étkezések kihagyása felborítja testi-lelki egyensúlyát!. Várjon legalább 2 órát a nassolások és a főétkezések között!

  3. Javasolt egy kiadós reggeli, este pedig valamilyen meleg, vagy forró tejes ital, hogy jól aludjon.

  4. Napi lebontásban étkezései 50-60%-át gabonaféle, 10-20%-át jó minőségű fehérje, 20-30%-át frissen főtt zöldség és egy kevés gyümölcs tegye ki, valamint bőséges folyadékbevitel javasolt!

 

Javasolt ételek és fogyasztásuk általánosságban:

  • Gabonafélék: barna rizs, baszmati rizs, jázmin rizs, vad rizs, főtt zab, amaránt, teljes kiőrlésű gabona, vagy paszta, az élesztős kenyérfélék és péksütemények kerülendők, mivel felfúvódást okoznak
  • Hüvelyesek: feles mung bab, vöröslencse, tofu, szója ajánlott, az egyéb babfélék felfúvódást okozhatnak, ezért jobb kevesebbet fogyasztani belőlük, vagy hosszan beáztatni őket főzés előtt és főzés során fedő nélkül is főzni őket, hogy a gázképző anyagok elpárologjanak belőlük
  • Zöldségek: spárga, articsóka, cékla, sütőtök, répa, uborka, zöldbab, erős paprika, okra, olíva, tökfélék, retek, édeskrumpli, avokádó
  • Gyümölcsök: kajszi - és sárgabarack, érett banán, eper, szeder, cseresznye, datolya, friss füge, grépfrút, kiwi, citrom, zöldcitrom, dinnyefélék, narancsfélék, papaya, őszibarack, ananász, szilva, rebarbara, mazsola, kevés mangó - a nyers gyümölcsöket legjobb önmagukban fogyasztani, vagy étkezés előtt, az aszalt gyümölcsök kerülendők, de a kompótok, vagy süteményekhez adott gyümölcsök javasoltak
  • Tejtermékek: amennyiben nem váltanak ki allergiás reakciót - friss tej, túró, író, lágy és kemény sajtok, joghurt, kevés tejföl
  • Mogyorófélék és magvak: mandula, szezámmag, napraforgómag, tökmag, kevés kesudió, törökmogyoró, fenyőmag, pisztácia, dió
  • Italok: aloe vera dzsúsz, zöldség és gyümölcs dzsúszok, teák (kamilla, levendula, édeskömény, édesgyökér, gyömbér), zöldség turmixok

 

Néhány javasolt fogás a Govindában:

 

  • Jázmin rizs

  • Sütőtök leves

  • Brassói tofuval elkészítve

  • Zöldborsó, sült házi sajt és burgonya, pritamin paprika, tökmag fűszeres alapon

  • Fűszerekkel párolt zöldborsó, répa, burgonya, pritamin paprika

  • Sárgarépás joghurtos dál

  • Joghurtos barackos süti

  • Mandulás krémes

  • Lassi


Forrás: Melanie Sachs, Ayurvedic Beauty Care, fordítás Egri Govinda 

Ha hasznosnak találta a cikket, kérjük lájkolja/ossza meg ezt a cikket! Köszönjük!