Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés kizárólag ezen > az űrlapon 
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: előző nap délig!

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10
Tel: 06-70/2222-631 (szállítási info és rendelés leadásra nem alkalmas!)

Kövess minket a Facebookon is!

pitta

A Pitta energia a tűz és víz kombinációjából keletkezik és mint ilyen, a hatása alatt állókat tüzes természetűvé és erős emésztésűvé teszi. Ha viszont az egyensúly felborul, hajlamosak a vitatkozásra, könnyen felkapják a vizet és gyomorégéstől, gyomorfekélytől, kiütésektől szenvedhetnek, éppen ezért étkezési szokásaiknak ki kell egyensúlyozniuk ezeket a lehetséges negatív hatásokat. Az alábbiakban olvashat az ezzel kapcsolatos jótanácsokról.

 

Étkezési tanácsok:

 

  1. A Pitta típusú személyeknek erős az emésztése, amelyet rendszeresen táplálni kell, mert az étkezések - különösen az ebéd - kihagyása ingerültté teheti őket.

  2. Az ajánlott étrend fő jellemzői: hűsítő, kissé száraz, laktató, de nem túl nehéz ételek, előnyös a keserű, savanyú, édes íz, kerülendők a túl zsíros, gazdag, vagy túl csípős, sós, fűszeres ételek és a koffein.

  3. Az ebédje legyen a fő étkezése.

  4. Kerülje a késő esti evést, de ha egy kis nassra vágyik lefekvés előtt, friss gyümölcs, vagy zöldség a legjobb.

  5. Étkezzen naponta háromszor, rendszeresen, legalább 4 órás szünetekkel az étkezések között!

  6. Könnyű reggeli, és korai ebéd ajánlott.

  7. Napi lebontásban étkezései 40-50%-át gabonaféle, 15-20%-át jó minőségű fehérje, 30-40%-át friss zöldség és egy kevés gyümölcs tegye ki. A Pitták számára nem javasolt a bőséges folyadékbevitel, inkább csak sport, vagy mozgás után.

 

Javasolt ételek általánosságban:

  • Gabonafélék: árpa, baszmati rizs, jázmin rizs, búzából készült paszta
  • Hüvelyesek: az összes babféle, kivéve a vöröslencse
  • Zöldségek: articsóka, spárga, TV-paprika, brokkoli, kelbimbó, sütőtök, fekete olíva, káposzta, kukorica, karfiol, zeller, uborka, zöldbab, saláta, okra, borsófélék, petrezselyem, burgonya, édesburgonya, cukkini, avokádó
  • Tejtermékek: vaj, túró, kenhető sajtok, tehén és kecsketej, kevés joghurt
  • Gyümölcsök: alma, őszibarack, eper, málna, szeder, kókusz, datolya, füge, szőlő, dinnyefélék, narancsfélék, körte, ananász, szilva, gránátalma, mazsola
  • Mogyorófélék és magvak: tökmag, napraforgómag
  • Italok: aloe-vera dzsúsz, gyümölcs és zöldség dzsúszok, kókusztej, gyógyteák (kamilla, édeskömény, hibiszkusz, jázmin, levendula, menta, málna)

 

Néhány javasolt fogás a Govindában:

 

  • Jázmin rizs

  • Vörös káposzta, sült burgonya és házi sajt tejföl szószban

  • Alu louki-  cukkini burgonyával

  • Brokkoli, sült burgonya, pritamin paprika kókusztejjel

  • Karfiol, ceruzabab, répa wokban készítve

  • Sárgarépás joghurtos dál

  • Vörös káposzta, dió, körte saláta

  • Répa vada (sült zöldséggolyó)

  • Joghurtos, barackos süti


Forrás: Melanie Sachs, Ayurvedic Beauty Care, fordítás Egri Govinda 

Ha hasznosnak találta a cikket, kérjük lájkolja/ossza meg ezt a cikket! Köszönjük!