Govinda Vegetáriánus Étterem - Eger

Ízletes, laktató, egészséges vega- és vegán ételek. Cím: Eger, Tűzoltó tér 5. Tel: 06-70/2222-631,

Megosztás

Infók

Rendelés kizárólag ezen > az űrlapon 
E-mail: info@govindaeger.hu

Cím: Eger, Tűzoltó tér 5.

Éttermi nyitva tartás
Munkanapokon: 12-16.00h
Szombat és vasárnap: Zárva Kiszállítás megrendelése: előző nap délig!

Mádava Góvinda Kft.

Adószám: 22712400-2-10
Tel: 06-70/2222-631 (szállítási info és rendelés leadásra nem alkalmas!)

Kövess minket a Facebookon is!

kapha

A Kapha energia a föld és a víz kombinációjából keletkezik és mint ilyen, a hatása alatt állókat kiegyensúlyozottá, nyugodttá és telt testfelépítésűvé teszi. Ha az egyensúly felborul, a Kapha személyek hajlamosak a makacsságra, önfejűségre, az elhízásra, vizesedésre, valamint asztmától és cukorbetegségtől szenvedhetnek. Étkezési szokásaiknak éppen ezért olyanoknak kell lenniük, amelyek ezeket a lehetséges negatív hatásokat kiegyensúlyozzák. Az alábbiakban olvashat az ezzel kapcsolatos jótanácsokról.

 

Étkezési tanácsok:

 

  1. Az Ön számára a kevés sót, kevés zsírt, sok rostot tartalmazó étkek, valamint a párolt fogások a legjobbak

  2. A Kapha típusú személyek számára nem gond, ha kihagyják a reggelit, mivel számukra reggel 10 óra és este 6 között a legjobb enni

  3. Kerülje az esti nassolást, mert az mindenképpen gyors súlygyarapodáshoz vezet a Kapha testalkat esetén!

  4. A legjobb naponta kétszer enni: délben és kora este, legalább 5-6 óra szünettel a kettő között

  5. Reggelire egy pohár dzsúsz, vagy tea a legmegfelelőbb

  6. Napi étkezése 30-40%-át teljesértékű gabona, 20%-át jó minőségű fehérje, 40-50%-át friss zöldség és egy kevés gyümölcs tegye ki.

  7. Az ételek, amelyek kiegyensúlyozzák a Kapha hatást: fűszeres, könnyű, száraz, fanyar, keserű, meleg és amelyek felborítják az egyensúlyt: édes, nehéz, savanyú, zsíros, olajos, sós és hideg. Fogyasszon a kedvezőekből arányosan többet, míg a kedvezőtlenekből kevesebbet!

 

Javasolt ételek és fogyasztásuk általánosságban:

 

  • Gabonafélék: amaránt, baszmati rizs, jázmin rizs, hajdina, kukorica, köles, quinoa - ne fogyasszon túl nagy mennyiséget belőlük egyszerre
  • Hüvelyesek: fekete babfélék, csicseriborsó, vöröslencse, felesborsó, fehér babok - a babfélék a legjobb alacsony zsírtartalmú fehérjeforrások, de mivel gázképzőek, áztassa be őket hosszan főzés előtt és főzés során fúzze őket fedő nélkül is egy ideig, hogy a gézképző anyagok elpárologjanak
  • Zöldségek: kukorica, spárga, céklafélék, TV-paprika, brokkoli, kelbimbó, káposzta, répa, karfiol, zeller, zöldbab, leveles zöldek, póréhagyma, saláta, gomba, okra, vöröshagyma, petrezselyem, borsófélék, retek, spenót, csírák, fehérrépa - nyers, enyhén főtt, vagy párolt zöldségek a legjobbak
  • Tejtermékek: tej, joghurt - a Kaphák számára a tejtermékek túl nehezek, így csak kis mennyiségben ajánlatos a fogyasztásuk
  • Gyümölcsök: alma, sárgabarack, szederfélék, cseresznye, vörös áfonya, aszalt füge, mangó, barackfélék, körtefélék, gránátalma, szilva, mazsola, kevés eper - a nem túl édes, savanyú, vagy lédúsak a legjobbak, de az aszalt gyümölcsök is kiválóak
  • Mogyorófélék és magvak: kevés tökmag és napraforgómag
  • Italok: aloe vera dzsúsz, zöldség és gyümölcs dzsúszok, fűszeres gyógyteák

 

Néhány javasolt fogás a Govindában:

  •  Jázmin rizs
  • Csicseriborsó, házisajt, padlizsán, tejszínes paradicsom szószban

  • Párolt zöldségek joghurtos, kókuszos mártásban

  • Brokkoli, répa, kelbimbó kókusztejjel

  • Zöldségleves

  • Rakott kel

  • Halava - indiai daragombóc

  • Lassi


Forrás: Melanie Sachs, Ayurvedic Beauty Care, fordítás Egri Govinda 

Ha hasznosnak találta a cikket, kérjük lájkolja/ossza meg ezt a cikket! Köszönjük!